Rabu, 31 Julai 2013

1135. Terima kasih di atas sumbangan yang diberikan, hanya Allah yang dapat membalasnya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
. 006. Nota Buat Pengunjung Blog..
Assalamualaikum wbt. 

Saya forwardkan email yang saya terima dari Puan Maslina.
Terima kasih di atas sumbangan yang diberikan, hanya Allah yang dapat membalasnya. 

Wassalam.
From:        Maslina Omar/PP/toshiba-tem
Date:        29/07/2013 04:54 PM

Assalamualaikum.
Alhamdulillah last Thu. saya dah menyampaikan sumbangan makanan utk iftar & baki wang ( for another round of iftar) kpd ustazah SAR Al-Insaniah.
Pics saya dah upload ke fb saya ( boleh search : Maslina Akina ).
Terima kasih kpd semua yang menyokong.Juga yg telah memanjangkan e-mail saya ke rakan2 di luar
(saya berbesar hari walaupun mereka tidak mengenali saya , hampir separuh sumbangan adalah dari mereka).
 Mudah2an usaha kita ini dpt menjadi sedikit aset kita di 'sana' nanti , insyaAllah.

From:        Maslina Omar/PP/toshiba-tem
Date:        22/07/2013 06:21 PM

Assalamualaikum.
Maaf di atas penghantaran e-mail bbrp kali.
26/Jul hari cuti , ustazah mencadangkan saya hantar lebih awal. jadi, saya akan hantar pada 25/Jul.
Kepada sesiapa yg sudah bercadang untuk menyumbang & masih belum , saya akan terima
sehingga hari Rabu.
Oleh kerana jumlah yg dikumpul lebih dari target sebenar , insyaAllah saya akan meminta
katerer menyediakan juadah yg istimewa sedikit untuk mereka.Wang selebihnya akan saya
berikan pd ustazah utk pihak sekolah menyediakan sendiri iftar utk mereka.

Jazakallahu khayran.Moga2 Allah memberkati mereka & kita juga.

22/Jul
====================================
Alhamdulillah setakat pagi tadi ramai rakan2 yg menyatakan kesediaan untuk menyumbang , dan jumlahnya
lebih RM1200 (Syukur kerana kita punya rakan2 yg berhati mulia)
Tadi saya dapat msg dari seorang hamba Allah yg saya tidak tahu dari mana dia dapat e-mail saya,
 kerana dia bukan orang TEM & tak kenal orang TEM , katanya.Dia menyatakan hasrat utk menderma RM1000.
Jadi hanya tinggal RM300 utk mencapai sasaran , InsyaAllah saya +ve ada lagi yg akan sudi menderma.

Saya dah contact ustazah tersebut menyatakan akan menghantar bungkusan makanan pd mereka pd 26/July nanti.
Makanan pun saya sudah order dari katering.

Kpd yg nak menderma , boleh bagi terus pada saya , atau bank in akaun saya :
CIMB 12480001874106 (Maslina Omar).Sila notify kalau dah bank in.

Terima Kasih.Moga usaha kita ini mendapat keberkatan dariNya.Ameen

16/Jul
=====================================
Saya nak menyampaikan hajat seorg ustazah (ustazah Zainah) yg prihatin dgn anak2 muridnya.
Dia mengajar di SAR Al-Insaniah berdekatan Flat PPRT Lembah Subang.

Pada tahun2 sebelum ada badan korporat yg sponsor juadah berbuka utk mereka .
Cuma kali ini banyak yg beralih membantu mangsa2 Syria & negara luar lain.

Jadi , dia bertanyakan jika ada insan2 dermawan yg sudi menyumbang.
Murid2nya berjumlah kira-kira 500 org . Jika tahun2 lepas makanan yg disumbang berharga RM5/seorang.
Jadi jumlahnya RM2500.Satu jumlah yg agak besar. Tapi jika ada beberapa orang yg sudi menyumbang
mungkin bayarannya tidak menjadi besar.

Kepada sesiapa yg ingin menyumbang boleh feedback ( saya  survey dulu) .Cadangan saya kalau cukup , boleh saja
saya order pada pihak katering & saya boleh hantarkan bungkusan pd mereka.
Kasihan pd anak2 yg kebanyakan hidup di bawah paras kemiskinan di sana yg ada juga antara mereka anak2 yatim.

Elok juga jika kita dapat menggembirakan mereka walaupun dgn sebungkus makanan.Nampak kecil , tapi
mana tahu niat hati kita untuk menggembirakan mereka itu dapat menggembirakan kita di 'sana' nanti.

Ataupun, jika ada apa2 cadangan untuk membantu mereka , dipersilakan.

tks

Maslina  Omar
Production Planning & Control Dept.
Toshiba Electronics Malaysia Sdn Bhd
15KM, Jalan Klang Banting, 42507
Teluk Panglima Garang (FIZ), K.Langat , Selangor.
E-mail : maslina_omar@tem.toshiba.co.jp
Tel : +603-31226001 Ext : 587

Mobile : 012- 3864834

 "All things in life are temporary. If going well, enjoy it,  they will not last forever.  
 If going wrong, don't worry, they can't last long either"
__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
***************************************************************************
*             Selamat meyambut Aidil Fitri, maaf zahir & batin            *
* Mereka yang menghantar spam MLM atau skim cepat kaya yang berulang-kali *
* akan terus di-block dari boleh menghantar posting.                      *
***************************************************************************
.

Zulfarizan Zakaria "FABI AYYI AALA IRABBIKUMA TUKAZZHIBAN" = Nikmat Tuhan Manakah Yang Engkau Hendak Dustakan?........muhasabah buat diri kite ni belake kerana Allah S.W.T..... 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: